اجتماعی/فرهنگی 28 اردیبهشت 1404 - 4 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
با تدبیر چهار اساتید برجسته کشور؛

منشور تحول روابط عمومی ایران تدوین شد

منشور تحول روابط عمومی ایران با هدف ایجاد تحول بنیادین در روابط عمومی و ارتقای جایگاه آن در سازمان‌ها و جامعه، توسط متخصصان روابط عمومی کشور تدوین و منتشر شد. این منشور که شامل ۹ ماده است، چارچوبی جامع برای ارتقای عملکرد، اثربخشی و مدیریت نظام ارتباطات سازمان‌ها (اعم از دولتی، نیمه دولتی و خصوصی) ارائه می‌دهد.

به گزارش قلم ایده آل؛ حمید شکری خانقاه یکی از مدونین این منشور در این باره می گوید: این منشور با تأکید بر رویکردهای نوین ارتباطی، استانداردهای بین‌المللی و با در نظر گرفتن نقش حیاتی روابط عمومی‌ها در پیشبرد اهداف توسعه ای کشور ، تحقق اهداف سازمان‌ها و ارتقای سطح آگاهی و اعتماد عمومی و ایجاد سرمایه اجتماعی، تدوین شده است.

دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی های کشور با ارایه محورهای اصلی منشور گفت:
مهم‌ترین محورهای این منشور عبارتند از:
* تحول در فرآیند جذب و آموزش نیروی انسانی: جذب نیروهای متخصص و متعهد، ارائه برنامه‌های آموزشی به‌روز و ایجاد فرصت‌های یادگیری و رشد فردی برای کارکنان.
* بازنگری در ساختار و تشکیلات سازمانی: طراحی ساختار سازمانی منعطف و چابک، تعریف مشاغل تخصصی و تامین تجهیزات و فناوری‌های نوین.
* استقلال رأی و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک: حضور فعال روابط عمومی در تصمیم‌گیری‌های کلان سازمان و برخورداری از بودجه مستقل.
* رویکرد مسئله‌محوری و برنامه‌ریزی راهبردی: شناسایی و تحلیل مسائل سازمان و تدوین برنامه‌های راهبردی با هدف دستیابی به اهداف کلان.
* نظام‌مندی فرآیندهای نوین ارتباطی و نوآوری: استفاده از فناوری‌های نوین و ابزارهای دیجیتال، به‌ویژه هوش مصنوعی، برای ارتقای ارتباطات.
* ارزیابی و اندازه‌گیری اثربخشی فرآیندها: تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) و سنجش مستمر اثربخشی اقدامات روابط عمومی.
* ایفای نقش روابط عمومی در توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی: مشارکت در پروژه‌های ملی، ترویج فرهنگ سازمانی و ارزش‌های اخلاقی و رفتارهای مسئولانه.
* مدیریت ارتباطات راهبردی و اخلاق حرفه‌ای در بحران: تدوین برنامه‌های مدیریت بحران، رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و اطلاع‌رسانی شفاف و به‌موقع.
* اصلاح فرآیندهای ارتباطی سازمان ها با مردم: تسهیل و تسریع ارتباطات، حذف پیچیدگی های اداری و کاهش فساد اداری.

شکری خانقاه با تاکید بر اینکه این منشور نقشه راهی نو برای اعتلای نظام ارتباطات یکپارچه کشور و دغدغه های متخصصان و کارشناسان روابط عمومی در خصوص جایگاه روابط عمومی در کشور است اضافه کرد:تدوین‌کنندگان این منشور آقایان داود زارعیان ، حمید ضیایی پرور ، احمد یحیایی ایله ای و حمید شکری خانقاه هر کدام با سه دهه تجربه موثر در محیط دانشگاهی و مدیریت روابط عمومی سازمانی و انتشار آثار علمی و کتاب های کاربردی در حوزه روابط عمومی بر این باورند که با اجرای کامل آن، و همراهی و مشارکت سازمانها و ارگانها و انجمن های متولی می‌توان شاهد تحولی چشمگیر در روابط عمومی ایران بود و به ارتقای سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی کمک کرد.

وی اضافه کرد: برای تدوین این منشور جلسات و هم اندیشی های متعددی صورت گرفته و معتقدیم این سند راهبردی می‌تواند به عنوان نقشه راهی برای تحول روابط عمومی در ایران مورد استفاده همه سازمانها ، انجمن های تخصصی و دانش پژوهان قرار گیرد.

دکتر شکری خانقاه در این خصوص گفت: ما “با التزام به این اصول و تلاش برای بهبود مستمر نظام ارتباطات یکپارچه کشور ، خواهیم توانست شاهد تحولی چشمگیر در راستای تعالی سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و در نهایت ایجاد سرمایه اجتماعی پایدار با ایجاد روابط عمومی راهبردی مردم‌مدار و سازمان‌محور در ایران باشیم.”

گفتنی است، این منشور در اختیار تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی قرار گرفته است تا با بومی سازی و اجرای آن، گامی مهم در جهت توسعه پایدار کشور و تحول بنیادین روابط عمومی مدرن در جامعه برداشته شود.

نویسنده
user3
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *