علی قاسمی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان در گفتگو با روابط عمومی این کانون گفت: کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان بعنوان نهاد مدنی و مردمی، در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، در همه شرایط خود را مکلف به دفاع از کیان کشور عزیزمان ایران میداند.
قلم ایده آل؛ وی با اشاره به اینکه دشمنی غرب و اسکندریان با جغرافیای نوروز از دیرباز تا کنون پابرجا بوده و هست ابراز داشت:جنگ های صلیبی از دوران ساسانیان از غرب علیه شرق آغاز و پس از اسلام نیز تاکنون ادامه داشته است.
قاسمی تاکید کرد: طلایه دار این نبردها و قلب تپنده مقاومت همیشه ایران بوده است. این خاک اهورایی محل آرامش دلیرمردانی چون آریو برزن، سورنا،شهر براز، شاهین بهمن زادگان، یعقوب لیث، حسن صباح، نادرشاه افشار و…است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: اسکندریان بدانند، بر خلاف تمدن های یونان، روم و مصر که از میان رفتند تمدن ایرانی در مکتب نور و نوروز از آغاز تمدن بشریت تا کنون مانند سرو ابرکوه استوار، سرسبز و مانا بوده و خواهد ماند. در همین راستا بر آن شدیم تا با بهره مندی از وکلای حاذق و توانمند خود در عرصه بینالملل، اقدامات مقتضی را در پیگرد جنایات اسرائیل و رافائل گروسی علیه هم میهنانمان از طریق مبادی قانونی پیگیری کنیم.
وی ابراز داشت: این کمیته که متشکل از: مرضیه قاسمی، رییس اداره معاضدت؛ پیام برهمند، رییس کمیسیون حمل و نقل و دعاوی دریایی؛ شهروز دربندی، رییس کمیسیون روابط بینالملل، امین عباسی، رییس کمیسیون حقوق بشر و حسام ترکمن، رییس کمیسیون تحقیق و توسعه کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان میباشد از روزهای آغازین جنگ، تشکیل و فعالیت خود را آغاز و ظرف چند روز آینده شکوائیه مربوط در شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و ICC طرح خواهد شد.
پایان خبر/