آموزش و سلامت 25 خرداد 1403 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویداد بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز هرمزگان برگزار شد

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز هرمزگان با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار هرمزگان ،نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان،مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان ،رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان ،جمعی از خیرین و مدیران دستگاههای اجرایی استان در سالن گاز بندرعباس برگزار شد.

 به گزارش قلم ایده آل؛نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این رویداد با بیان اینکه خیرین بر اساس نیاز ها و اولویت ها اقدام نمایندگفت : برخی خیرین بر اساس کار خیری که می خواهند انجام دهند اقدام به ساخت و احداث فضاهای خیر ساز بدون تعین اولویت از سوی دستگاه های متولی می نمایند ، که این در برخی موارد با چالش هایی همراه است.

تداخل پروژه های خیرین و دولت را شاهد هستیم

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده با اشاره به اینکه در برخی جاها تداخل پروژه های خیرین و دولت را شاهد هستیم افزود : در برخی موارد خیر اقدام به ساخت فضای آموزشی و درمانی کرده که به دلیل عدم هماهنگی با دستگاه متولی این فضاها  از استاندارد های کافی برخوردار نبوده یا جانمایی مناسبی نداشته اند و در نهایت هزینه های انجام شده بلا استفاده می ماند

وی با تاکید برتشکیل کارگروهی با حضور خیرین  و با بیان اینکه مشارکت خیرین مدرسه ساز در هرمزگان بی نظیر است و حضور افراد خیر در هرمزگان همواره منشأ توسعه و آبادانی استان است ابراز کرد: با تشکیل این کارگروه  اولویت های زیر ساختی استان احصا و ظرفیت خیرین به آن سو سوق داده می شود.

احداث و تحویل ۱۵۰۰ کلاس درس در دولت سیزدهم در هرمزگان

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت : طی دو سال گذشته بیش ار یک هزار و ۵۰۰  کلاس درس احداث شده و در سال جاری نیز احداث نزدیک به ۷۰۰کلاس درس در دستور کار است.

مهدی دوستی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با بهره گیری از ظرفیت صنایع بزرگ استان و خیرین مدرسه  ساز شاهد رشد سه برابری در سال 1402 نسبت به سال ۱۴۰۱ بوده ایم افزود : استان هرمزگان نیازمند احداث ۲ هزار کلاس درس جدید ومقاوم سازی یک هزار و ۸۸۰ کلاس غیر استاندار است که به ترتیب سه شهرستان بندرعباس ، بخصوص شهرک پیامبر اعظم ، میناب و قشم می باشدکه سرانه آموزشی مطلوبی ندارند و نیازمند توجه بیشتری هستند واین امید را داریم  طی سه سال آینده تحولات خوبی در این منطقه انجام گیرد.

وی  با اشاره به آغاز احداث ۴۰ کلاس درس از محل مولد سازی گفت: نوسازی مدارس هرمزگان برای اولین بار در کشورموفق شد عملیات اجرایی ۴۰کلاس درس که از محل مولد سازی تامین اعتبار شده است را آغاز نماید که این اقدام خوبی بود که در این عرصه رخ داده است.

استان هرمزگان قطب معماری مدارس کشور

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در این رویدادگفت: بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان با شعار “خیران پیشران ایران قوی”برگزار شده است گفت :ارتقا سرانه فضای آموزشی هرمزگان و معرفی استان به عنوان قطب معماری مدارس کشور از اقدامات موثر این اداره کل در دولت سیزدهم بوده است.

مهدی باوقار زعیمی با اشاره به اقدامات و عملکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، خاطر نشان کرد: تحویل ۲۰۰ پروژه در قالب ۸۰۰ کلاس درس طی سال گذشته یکی از دستاوردهای این اداره کل در دولت سیزدهم است.

وی خاطرنشان کرد: رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات سفر ریاست جمهوری در بهمن ماه سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ یکی از اقدامات موثر دولت سیزدهم در عرصه نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان بوده است.

باوقار زعیمی خاطرنشان کرد: ارتقا سه دهمی متر مربع سرانه فضای آموزشی استان از ابتدا دولت سیزدهم نیز از دیگر اقدامات در حوزه نوسازی مدارس استان است.

وی با اشاره یه رشد ۲۰۰ درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز در سال گذشته اقزود: هرمزگان توانست رتبه عالی و برتر در جذب خیرین توسط اداره کل نوسازی مدارس را کسب کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان تصریح کرد: این اداره کل همچنین در دو شاخصه فنی و مدیریت حائز رتبه برتر در سال ۱۴۰۲ شده است.

وی با اشاره به بهسازی و نوساز ی مدارس ماندگار استان گفت: ساخت بناهای ماندگار مانند مدرسه آفتاب توسط اداره کل نوسازی مدارس استان در سال گذشته که از این طریق مدرسه قدیمی ابن سینا بازسازی و بهره برداری رسید.

باوقار زعیمی، تاکید کرد معرفی هرمزگان به عنوان قطب معماری مدارس کشور از دیگر دستاوردهای اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوده است.

وی با اشاره به تجهیز فضاهای آموزشی به سیستم سرمایشی، گفت: در دولت سیزدهم بیش از پنج هزار دستگاه سرمایشی در مدارس استان نصب و تحویل داده شده است.

 ۲۸۰ پروژه در دست ساخت داریم

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه ساخت مدرسه و مراکز آموزشی کار آسانی نیست و همین موضوع سبب شده تا مشارکت در این راه حرف اول را بزند،گفت: بالغ بر ۶۵۰ خیر مدرسه ساز در استان هرمزگان فعالیت می کنند.

سید عبدا… هاشمی، با بیان اینکه مدرسه مهم‌ترین مکانی است که کودکان می‌توانند در آن رشد کنند، اصول انسانی را بیاموزند و در نهایت پیشرفت کشور را حاصل کنند، خاطر نشان کرد: امسال ۲۸۰ پروژه دردست ساخت داریم که هنوز اعتبار آنها مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه بی‌تردید کمک به کودکان جامعه تاثیر مستقیمی بر روی سرنوشت یک کشور خواهد داشت توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۷۰۰ میلیارد  تومان جذب کمک های خیرین در ساخت مدرسه بوده است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان، بیان داشت: در واقع خیرین مدرسه ساز با نقش خود در ساخت مدرسه و یاری کودکان محروم کمک می‌کنند تا آینده کشور زیباتر و روشن‌تر شود چه بسا می‌توان گفت کار نیک این افراد برای همیشه ماندگار و جاودانه خواهد ماند.

مشارکت در مدرسه سازی یکی از نیازهای ضروری جامعه است

نائب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کار خیر ومشارکت در امر مدرسه سازی یکی از نیازهای ضروری جامعه ما است افزود: مسیر توسعه از مدارس عبور می کند بنابراین هر کجا که برای سواد و دانایی هزینه می کنیم در حقیقت فایده رسانی به جامعه است.

علاءالدین عزیزی ،با بیان اینکه تمام تلاشمان را می کنیم که فضای فیزیکی مناسبی را برای آموزش دانش آموزان آماده کنیم، عنوان کرد: در مسیر دانایی، فهم و والایی حرکت می کنیم و با این دانش مشکلات کشور حل می شود در حال حاضر در برخی از نقاط استان هرمزگان مدرسه سازی داریم.

وی، با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال در ساخت بیش از ۲۰ مدرسه مشارکت داشته ام، ابراز داشت: امید است این نیت را به بالاترین حد و تا آخرین روز حیات ادامه دهیم و آنچه به یادگار می گذاریم بهره مندی خود و فرزندان خود پس از حیات مفید و باعث رشد و تعالی جامعه باشد.

گفتنی است، در بیست و ششمین  جشنواره خیران مدرسه ساز هرمزگان از ۴۰۰ خیر تجلیل شد.

لازم به ذکر است ،این مراسم همراه با اجرای سرود ،تک خوانی و انجام ورزش باستانی توسط  دانش آموزان همراه بود.

از جمله برنامه های جنبی این رویداد می توان به برگزاری نمایشگاه نقاشی و برپایی غرفه های هنرهای دستی دانش آموزان مدارس استثنایی استان، معرفی انواع تجهیزات مدارس و بازیهای فکری و کمک درسی و… اشاره کرد.

پایان خبر/

خبرنگار : شهین صادقی

 

 

 

نویسنده
user3
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *