
محمدرضا شیخ زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، اعلام کرد: پیشبینی میشود در سال جاری بیش از ۱۹۶ هزار تن خرما از سطح ۳۸ هزار هکتار از نخلستانهای استان هرمزگان برداشت شود.
به گزارش قلم ایده آل؛ شیخ زاده افزود: بیشترین سطح زیر کشت خرما در استان به شهرستانهای حاجیآباد، میناب و رودان اختصاص دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: برداشت خرما در هرمزگان از نیمه خرداد ماه با برداشت رقم المهتری در شهرستان میناب آغاز شده و تا آبان ماه با برداشت رقم پیارم ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه به برنامههای بهبود و نوسازی نخیلات نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، عملیات اصلاح و نوسازی ۲ هزار هکتار از نخیلات استان در دست اجراست همچنین، در سال گذشته نیز بیش از یکهزار و ۵۰۰ هکتار از نخیلات استان اصلاح و نوسازی شده بود که این اقدامات با هدف افزایش بهرهوری و بهبود کیفیت محصول در استان اجرا می شود.
پایان خبر/