
آیین رونمایی از برنامه ملی میناب با حضور ابوالفضل واحدی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،احمد نفیسی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان، هاشمی نخلابراهیمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، منوچهر ضیایی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، عباس مرادی مشاور استاندار هرمزگان و مهدی میرزاده رئیس دانشگاه هرمزگان برگزار شد.
به گزارش قلم ایده آل؛ منوچهر ضیایی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در این مراسم با قدردانی از حضور مسئولان کشوری و استانی، بر نقش آموزش در پیشرفت استان و ضرورت حمایت همهجانبه از دانشآموزان تأکید کرد.
وی با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه خدمات مشاورهای اظهار کرد: آموزش و پرورش هرمزگان از نخستین روزها با تمام ظرفیت در کنار خانوادهها قرار گرفت و تاکنون بیش از یکهزار و ۷۸ نفر از خدمات تخصصی مشاوره بهرهمند شدهاند.
وی افزود: بهزودی دو مرکز جدید مشاوره شامل مرکز ویژه دانشآموزان و مرکز ویژه اولیای دانشآموزان راهاندازی میشود تا خدمات تخصصی با کیفیت بیشتری در اختیار خانوادهها قرار گیرد.
ضیایی با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان میناب گفت: هماکنون شش مدرسه جدید با مشارکت آستان مقدس رضوی، عتبه حسینی، خیران و مردم ایران در حال احداث است و این مسیر تا تأمین نیازهای آموزشی منطقه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه شهرستان میناب بیش از ۶۴ هزار دانشآموز دارد، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساختهای آموزشی و افزایش سرانه فضای آموزشی از مهمترین برنامههای آموزش و پرورش در این شهرستان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین از برنامهریزی برای تولید محتوای آموزشی و فرهنگی با هدف معرفی فرهنگ ایثار و پاسداشت یاد دانشآموزان و فرهنگیان شهید خبر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روند رو به رشد شاخصهای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار، رتبه قبولی دانشآموزان هرمزگان در دانشگاههای دولتی ارتقا یافته و استان در رشتههای ریاضی، علوم تجربی، زبانهای خارجی، جشنوارههای علمی و پژوهشی و رویدادهای فناوری و هوش مصنوعی، پیشرفتهای ارزشمندی را به ثبت رسانده است.

ضیایی با تأکید بر ظرفیت بالای دانشآموزان هرمزگان اظهار کرد: انتظار جامعه فرهنگیان این است که با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرصتهای بیشتری برای ادامه تحصیل دانشآموزان استان، بهویژه در مناطق کمتر برخوردار و شرق هرمزگان، فراهم شود.
وی همچنین بر تقویت ارتباط آموزش و پرورش با دانشگاهها، حمایت از هنرستانها، توسعه آموزشهای مهارتی و فراهم شدن مسیرهای بهتر برای شکوفایی استعدادهای دانشآموزان تأکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در پایان از دکتر ابوالفضل واحدی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست با نگاه ویژه به ظرفیتهای استان، زمینه بهرهمندی بیشتر دانشآموزان هرمزگان از فرصتهای آموزش عالی را فراهم کند و ابراز امیدواری کرد با همراهی مسئولان، مسیر پیشرفت علمی و آموزشی استان با شتاب بیشتری ادامه یابد.
در ادامه این مراسم، ابوالفضل واحدی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حمله به مدرسه شجره طیبه میناب با هدف آسیب رساندن به آینده کشور انجام شد، اظهار کرد: دشمن تلاش داشت با هدف قرار دادن مراکز آموزشی، اراده ملت ایران را تضعیف کند، اما ایستادگی مردم و اقتدار کشور، همه محاسبات آنان را بر هم زد.
وی افزود: یکی از مهمترین عوامل اقتدار ایران، روحیه ایثار و ازخودگذشتگی مردم و همچنین تکیه بر بنیانهای علمی کشور است و تقویت این دو سرمایه ارزشمند، آیندهای روشنتر برای ایران رقم خواهد زد.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حادثه مدرسه شجره طیبه میناب گفت: این اتفاق از حوادث ماندگار تاریخ کشور است و باید ابعاد مختلف آن برای نسلهای آینده به درستی روایت شود؛ هم برای تبیین چهره واقعی دشمن و هم برای معرفی جلوههای ایثار، فداکاری و مسئولیتپذیری معلمان و دانشآموزان.
واحدی خاطرنشان کرد: وزارت علوم با احساس مسئولیت اجتماعی، «جایزه ملی جلوههای ویژه معلمی» و «برنامه حمایت تحصیلی مسیر میناب» را طراحی کرده است تا یاد و نام معلمان و دانشآموزان این حادثه ماندگار بماند و زمینه حمایت از استعدادهای علمی منطقه نیز فراهم شود.
پایان خبر/