صنایع 05 تیر 1403 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
به همت سازمان صنعت ،معدن و تجارت هرمزگان؛

تور صنعتی خبرنگاران حوزه صنعت و معدن هرمزگان برگزار شد

همزمان با دهه تولید و تجارت، به همت سازمان صنعت ،معدن و تجارت هرمزگان؛تور صنعتی خبرنگاران این حوزه برگزار شد.

ایستگاه اول : بازدید از کارخانه شیشه و فلوت هرمز

به گزارش قلم ایده آل ؛مدیر کارخانه شیشه فلوت هرمز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گروه صنعتی کاوه بزرگترین تولید کننده شیشه و بلور است گفت : گروه صنعتی شیشه با 6 کارخانه بلور و 3 کارخانه بطری و جام ،70 درصد بازار  شیشه ایران  را در دست دارد.

6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در هرمزگان  

سیدرضا میرراشد افزود : ساخت بزرگترین کارخانه شیشه کشور در هرمزگان6 با سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد تومان  هم اکنون دارای۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی  است.

تامین آب و برق نیاز اساسی این کارخانه  است

وی در ادامه با اشاره به چالش های پیش روی احداث این کارخانه بیان کرد : تأمین آب وبرق  ازمهم ترین چالش  های پیشرفت فیزیکی این پروژه است .

به عنوان صنعت سبز به ثبت رسیده ایم  

مدیر کارخانه شیشه فلوت هرمز با تاکید بر اینکه احداث این کارخانه در هرمزگان دارای مجوز های لازم زیست محیطی است ابراز کرد :در 3 نقطه ایران (مشهد،مراغه و ساوه)دارای کارخانه هستیم که یکی از کارخانه ها به عنوان صنعت سبز به ثبت رسیده است.

اشتغال 1500 نفری در هرمزگان

راشد ادامه داد:در صورت راه اندازی این کارخانه 400 نفر به صورت مستقیم و 1100 نفر اشتغال به صورت غیر مستقیم در هرمزگان ایجاد خواهد شد و روزانه یکهزار تُن تولید شیشه در هرمزگان خواهیم داشت.

بزرگترین خیرخواهیم بود

وی تصریح کرد : پس از راه اندازی این صنعت در هرمزگان یکی از بزرگترین خیرین در حوزه مسئولیت های اجتماعی و چند گام جلوتر از مسئولین استانی خواهیم بود.

مدیر کارخانه شیشه فلوت هرمز خواستار همکاری بیش از پیش مسئولین برای راه اندازی این کارخانه طبق برنامه زمانبندی شد.

ایستگاه دوم: بازدید از روند احداث شهرک تخصصی شیشه

کارشناس شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان در حاشیه  این بازدید گفت: این شهرک با مساحت ۸۳۰ هکتار سال گذشته و با هدف ایجاد شهرک فرا استانی و ملی جهت ارتقای تولید شیشه در سطح کشور تا سقف ۵ میلیون تن در سال با سرمایه گذاری اولیه بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

محمدزاده با بیان اینکه حدود ۹۳۰ قطعه در این پروژه پیش بینی شده  بیان کرد: قطعه بندی این مجموعه از ۳۰۰۰ متر تا ۱۰ هزار متر است و طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی ها شهرک شیشه تحت عنوان شهر شیشه، سال آینده به بهره برداری می رسد.

فاز نخست این پروژه به مساحت50 هکتار است  

وی ادامه داد: در حال حاضر فاز نخست این پروژه به مساحت50 هکتار  آغاز شده و جاده دسترسی نیز به طول تقریبی ۱/۷ کیلومتر احداث شده است.
کارشناس شرکت شهرک های صنعتی استان  تصریح کرد : در فاز بعدی انتقال آب از خط انتقال خلیج فارس  در دستور کار است و در حال حاضرنیز خط انتقال آب از نزدیکی شهرک عبور کرده و به زودی به شهر شیشه آب می رسد.

یاد آور می شود ؛شهر صنعتی شیشه هرمزگان در زمینی به مساحت تقریبی یک هزار هکتار در شرق بندر خمیر(40 کیلومتری خمیر) و شمال غرب شهر بندرعباس احداث خواهد شد.

ایستگاه سوم: بازدید از بهسازی جاده دسترسی کارخانه سنگ گچ

محمد رضا صالحی ،کارشناس بهره برداری معادن استان گفت : این پروژه که راه دسترسی به معادن سنگ گچ بندرخمیر است در سه قطعه اجرا شده است از محل برگشت حقوق دولتی معادن استان با همکاری سازمان ایمیدرو و وزارت  صنعت و معدن اجرا شده است.

وی ادامه داد: این راه دسترسی در قالب سه محور تعریض و بهسازی شد که هزینه حمل سنگ گچ از معادن به محل مصرف را کاهش  داده و توان رقابت در بازارهای بین المللی  را برای ما افزایش می دهد.

کارشناس بهره برداری معادن استان بیان کرد : این سه قطعه در مجموع 11 کیلومتر طول داردو اعتبار هزینه شده برای بهسازی آنها 111 میلیارد  تومان  بوده است.

ایستگاه چهارم : بازدید از کارخانه سیمان هرمزگان

مهران امامی  معاون فنی و مدیرکارخانه شرکت سیمان هرمزگان  نیز درجمع خبرنگاران در محل کار خانه سیمان هرمزگان گفت :با توجه به محدودیت انرژی طی سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش ظرفیت تولید داشتیم و به زودی افزایش تولید 500 تن در روز در خط یک را خواهیم داشت.

وی ادامه داد:  در خصوص رعایت ماده 16 ،پروژه احداث نیروگاه را خواهیم داشت که  در حال مکان یابی و اخذ موافقت های مشاور هستیم .

معاون فنی و مدیرکارخانه شرکت سیمان هرمزگان همچنین در خصوص استفاده از آبهای غیرمتعارف گفت : در این زمینه یک مخزن 7 هزار متر مکعبی ایجاد شده و یک مخزن 20 هزار متر مکعبی نیز در دست احداث است.

امامی همچنین با اشاره به رعایت موارد زیست محیطی از طرف این کارخانه  تاکید کرد در این رابطه کارهای اولیه پروژه تبدیل الکتروفیلتر به بگ هاوس انجام شده است و در سال آینده و با احتساب قیمت‌های فعلی، بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا خواهیم داشت.

پایان خبر/

خبرنگار : شهین صادقی

 

 

نویسنده
user3
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *