انتقال اورژانسی بیمار قلبی با بالگرد از جزیره هرمز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انجام شد.
به گزارش قلم ایده آل؛گزارشی مبنی بر نیاز به انتقال اورژانسی یک بیمار خانم 40 ساله با مشکلات قلبی حاد از جزیره هرمز به یک مرکز درمانی مجهزتر در بندرعباس به مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان هرمزگان اعلام گردید.
مدیریت حوادث و فوریتهای پیش بیمارستانی هرمزگان گفت: پس از دریافت گزارش اولیه مبنی بر لزوم اعزام بیمار به مرکز مجهزتر ، بلافاصله با واحد تریاژ تلفنی 115 تماس گرفته و اطلاعات کامل در مورد وضعیت بیمار، علائم حیاتی و نوع بیماری وی دریافت گردید.
دکتر قاسمی افزود :سپس جهت هماهنگی پرواز بالگرد و اخذ مجوزهای لازم، با واحد کنترل عملیات هوایی (EOS) تماس گرفته شد و اطلاعات پروازی از قبیل مبدا، مقصد، زمان تقریبی پرواز و مشخصات بیمار به این واحد اعلام گردید.
وی بیان کرد : همزمان با هماهنگیهای فوق، تیم پزشکی پرواز مجهز به کلیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای بیمار قلبی، از جمله دستگاههای مانیتورینگ، داروهای اورژانسی و وسایل احیا، آماده اعزام شدند.
مدیریت حوادث و فوریتهای پیش بیمارستانی هرمزگان گفت :بالگرد اورژانس مجهز به تیم پزشکی مسعود عامری و حمزه عسکری به همراه تجهیزات لازم، بلافاصله به سمت جزیره هرمز اعزام شدند.پس از رسیدن بالگرد به جزیره هرمز، بیمار با رعایت تمامی اصول ایمنی و تحت نظر تیم پزشکی به بالگرد منتقل در کمترین زمان ممکن بیمار به کادر درمان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تحویل داده شد تا تحت مراقبتهای ویژه قرار گیرد.
قاسمی تصریح کرد : با توجه به اقدامات سریع و هماهنگ تیمهای پزشکی و امدادی، بیمار قلبی مذکور در کمترین زمان ممکن از جزیره هرمز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد و تحت درمانهای تخصصی قرار گرفت. این عملیات نشان از آمادگی کامل سیستم اورژانس هوایی استان هرمزگان برای مقابله با حوادث و ارائه خدمات درمانی به بیماران در مناطق دور افتاده دارد.
در پایان دکتر قاسمی عنوان نمود:از اول سال جاری تا کنون ، این پنجاه و هشتمین ماموریت وانتقال موفقیت آمیز بیمار با بالگرد اورژانس هوایی می باشد.
پایان خبر/