نخستین جشنواره منطقهای فیلمهای ۱۲۰ ثانیهای خلیج فارس با رقابتی پرشور و تنگاتنگ میان فیلمسازان استانهای هرمزگان، بوشهر و خوزستان به مرحله نهایی رسید.
به گزارش قلم ایده آل به نقل از روابط عمومی دبیرخانه نخستین جشنواره منطقه ای فیلم های 120 ثانیه ای خلیج فارس، دبیر این جشنواره ، با اعلام پایان مرحله داوری آثار رسیده به دبیرخانه گفت: از مجموع ۱۴۷ فیلم ارسالشده، ۱۱۵ اثر به بخش مسابقه راه یافتند که در ۵ بخش داستانی، مستند، تجربی، انیمیشن و ویدئوکلیپ به رقابت میپردازند.
فرخنده جلالی، تشریح کرد: سهم استانها و بخشهای مختلف جشنواره از میان آثار راه یافته ۲۷ اثر در بخش داستانی، ۳۶ اثر در بخش مستند، ۲۵ اثر در بخش تجربی، ۱۳ اثر در بخش انیمیشن، و ۱۴ اثر در بخش ویدئوکلیپ منتخب فیلمسازان سه استان جنوبی کشور هستند.

جلالی با اشاره به حضور ۳۳ فیلمساز زن در بین ۸۰ شرکتکننده، این موضوع را نشانهای از رشد و بالندگی سینمای زنان در منطقه دانست.
خلیج فارس در قاب روایتهای خلاق
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، با اشاره به اینکه محتواهای تولیدی جشنواره که بازتابی از هویت، فرهنگ، تاریخ و زیباییهای خلیج فارس است، افزود: این آثار قابلیت آن را دارند که به عنوان محتوای فرهنگی ارزشمند در شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرند.
جلالی، با اشاره به اینکه علاقهمندان میتوانند از ۱۸ تا ۲۰ خرداد با مراجعه به فرهنگسرای طوبی بهصورت حضوری فیلمها را تماشا کنند، عنوان کرد: همچنین امکان تماشای آنلاین آثار و رأیدادن به اثر منتخب مردمی از ۲۰ تا ۳۰ خرداد از طریق سایت رسمی جشنواره خلیج فارس فراهم شده است.
وی، خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، انجمن سینماگران هرمزگان و موسسه رسانهای شرجی برگزار شده و هدف آن ایجاد بستری برای کشف استعدادهای نوظهور و ترویج فرهنگ غنی جنوب کشور است.





