در ادامه تحقق نهضت سلامت هرمزگان و با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مدیران و خبرنگاران حوزه بهداشت و درمان هرمزگان 35 دستگاه تجهیزات پزشکی تشخیصی و درمانی به مراکز درمانی هرمزگان الحاق شد.
به گزارش قلم ایده آل؛ محمد آشوری تازیانی، استاندار هرمزگان در این آیین بیان کرد: این اقدام با مشارکت پالایش نفت بندرعباس، اتاق بازرگانی و انجمن حمایت از بیماران صورت گرفته و تفاهمنامهای برای عملیاتی کردن آمبولانس دریایی با مشارکت این انجمن امضا خواهد شد.
وی با تاکید بر نهضت سلامت در کنار سایر برنامههای توسعهای استان گفت: این نهضت تا رسیدن به وضعیت متعادل در حوزه تجهیزات پزشکی و زیرساختهای درمانی ادامه خواهد یافت.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه تجهیزات جدید کمک شایانی به بهبود خدماترسانی به مردم هرمزگان و حتی بیماران استانهای همجوار خواهد کرد اضافه نمود: در دو هفته آینده نیز تجهیزات دیگری به ناوگان درمانی استان اضافه خواهد شد.

محمد آشوری ابراز داشت: با همراهی دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، سازمان برنامه و بودجه، بنگاههای اقتصادی، اتاق بازرگانی، انجمنها، سازمانهای مردمنهاد و خیرین سلامت، در سال جاری اتفاق بزرگی در بهبود شاخصهای تجهیزات و زیرساختهای درمانی رخ داده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی پیرو مطالبات مردم هرمز، تفاهمنامهای برای ارائه خدمات درمانی بهتر در این جزیره امضا کرده است .
توزیع بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در هرمزگان
پژمان شاهرخی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، نیز در این آیین از ورود و توزیع هدفمند مجموعهای از تجهیزات تشخیصی، درمانی و راهبردی خبر دادو گفت : این تجهیزات در ارتقا کیفیت تشخیص ،کاهش اعزام بیماران ، تسریع در درمان و توسعه عدالت و دسترسی به خدمات سلامت در استان بسیار اثر گذار خواهد بود.

وی اعتبار هزینه شده برای این تجهیزات را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با نیاز سنجی های صورت گرفته و کار کارشناسی این تجهیزات کاملاً بر اساس نیازهای واقعی و کمبود های مناطق محروم و کمتر برخوردار تامین شده است.
شاهرخی تصریح کرد: هدف مجموعه علوم پزشکی استان تنها خرید تجهیزات نیست بلکه تکمیل چرخه خدمت ، نگهداشت تجهیزات،نیروی انسانی توانمند و استاندار سازی فضاها و توسعه خدمات سلامت در اقصی نقاط استان است که سبب کاهش هزینه ها و افزایش سطح دسترسی بیماران به تجهیزات و خدمات تخصصی تر خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد : امروز و در این مرحله چهار دستگاه M.R.I، چهار دستگاه ماموگرافی، چهار دستگاه سونوگرافی،4 دستگاه لاپاراسکوپ، 2 دستگاه اکو کاردیو گرافی ، 7 دستگاه رادیولوژی پرتابل و6 دستگاه رادیولوژی C-ARMبه چرخه تشخیص و درمان استان اضافه خواهد شد .

دکتر شاهرخی از اجرای غربالگری سرطان سینه و برنامه پیشگیری در استان خبر دادو گفت: یکی از ضرورت ها و مولفه های تعیین کننده و کلیدی که سبب ثباتجامعه و خانواده و تاب آوری نظام سلامت می شود ؛سلامت مادران و بانوان است .
وی ابراز داشت: حدود 340 هزار بانوی بالای 40 سال در استان داریم که به ازای هر 15 هزار نفر باید یک دستگاه ماموگرافی برای غربالگری سرطان سینه داشته باشیم.
وی تاکید کرد: با ورود این دستگاههای مامو گرافی به چرخه تشخیص استان نقطه ای از استان را نخواهیم داشت که از این غربالگری محروم باشد.
دکتر شاهرخی همچنین از حضور پزشکان متخصص در همه مراکز درمانی شهرستان ها خبر داد.
پایان خبر/
خبرنگار : شهین صادقی