آموزش و سلامت 08 اردیبهشت 1405 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان در جمع مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بیمارستان خلیج فارس با آمادگی کامل و حضور صددرصدی کادر درمان در حال خدمت‌رسانی مستمر به مردم است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به همراه مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بمناسبت هفته کارگر، با حضور در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز درمانی، از نزدیک در جریان روند خدمت‌رسانی، چالش‌ها و نیازهای این بیمارستان قرار گرفتند. در این بازدید، دکتر غلامعباس مومنی مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان با تأکید بر استمرار خدمات درمانی، کمبود پزشک و پرستار را از مهم‌ترین چالش‌های حوزه درمان استان عنوان کرد.

به گزارش قلم ایده آل؛ در این نشست، برخورداری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ضمن تبریک هفته کار و کارگر، یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی سوم و همچنین کارگران جان‌باخته حادثه انفجار در بندر شهید رجایی را گرامی داشت و اظهار کرد: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۹ دستگاه زیرمجموعه در استان، وظیفه خدمت‌رسانی به جامعه کار و تولید را بر عهده دارد و حضور امروز ما در بیمارستان خلیج فارس، در راستای قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان و بررسی مسائل و مشکلات این مرکز درمانی است.

وی افزود: جلسه آینده شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بیمارستان خلیج فارس برگزار خواهد شد تا بتوانیم با هم‌افزایی بیشتر، بخشی از چالش‌ها و نیازهای این مجموعه درمانی را کاهش دهیم.

دکتر غلامعباس مومنی مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان نیز ضمن خیرمقدم به حاضران و تبریک هفته کارگر، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و کارگران حادثه بندر شهید رجایی را گرامی داشت و گفت: در روزهای اخیر، همکاران ما با آمادگی کامل و حضور صددرصدی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، به‌صورت مستمر در حال ارائه خدمت به مردم بوده‌اند و خوشبختانه هیچ‌گونه خللی در روند درمان بیمه‌شدگان ایجاد نشده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه درمان استان افزود: افزایش هزینه‌ها، کمبود پزشک متخصص، کمبود پرستار و محدودیت منابع انسانی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که حوزه درمان تأمین اجتماعی در هرمزگان با آن مواجه است و این مسئله نیازمند حمایت جدی و برنامه‌ریزی مستمر است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: صنایع بزرگ استان باید سهم مسئولیت‌های اجتماعی خود را در حوزه سلامت و درمان به شکل مؤثرتری ایفا کنند، چرا که بخش قابل توجهی از بار درمانی استان بر دوش مراکز درمانی تأمین اجتماعی قرار دارد.

دکتر مومنی همچنین با تقدیر از زحمات ریاست بیمارستان و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان اظهار داشت: خوشبختانه بیمارستان خلیج فارس بندرعباس در ارزیابی عملکرد بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کشور موفق به کسب رتبه سوم شده که نشان‌دهنده تلاش، انسجام و تعهد مجموعه این بیمارستان است.

عباس اکبری مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت منابع سازمان گفت: بیشتر منابع مورد استفاده در حوزه درمان از محل وضول حق بیمه مردم تأمین می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی هرمزگان در سال گذشته با حدود ۶ همت کسری منابع مواجه بوده است.

وی افزود: در شرایط خاص، انتظاراتی مطرح می‌ شود که سازمان بدون وصول حق بیمه، خدمات درمانی را به بهترین شکل ارائه دهد، اما واقعیت این است که استمرار خدمات باکیفیت بدون وصول منابع بیمه‌ای امکان‌پذیر نیست و سازمان تلاش می‌کند با وجود همه محدودیت‌ها، تعهدات خود نسبت به بیمه‌شدگان را به‌درستی انجام دهد.

در ادامه این نشست، دکتر کریمی‌پور رئیس بیمارستان خلیج فارس بندرعباس با ارائه گزارشی از وضعیت این مرکز درمانی گفت: بیمارستان خلیج فارس تنها مرکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی در استان هرمزگان است که با ۱۶۷ تخت فعال و ضریب اشغال تخت بیش از ۹۰ درصد، به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و مردم استان است.

وی افزود: مهم‌ترین چالش این بیمارستان، کمبود نیروی انسانی به‌ویژه در حوزه پرستاری و پزشکی است، اما با وجود این محدودیت‌ها، خدمات درمانی بدون وقفه و به‌صورت مستمر در حال انجام است.

در پایان این بازدید، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به همراه اعضای شورای هماهنگی با حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان، ضمن دیدار با کادر درمان و اهدای گل، از تلاش‌های آنان قدردانی کردند و همچنین از تعدادی از بیماران بستری نیز عیادت به عمل آمد.

پایان خبر/

نویسنده
user3
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *