آموزش و سلامت 21 اردیبهشت 1405 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گامی بلند در مسیر اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع

وبینار آموزشی «بسته سیاستی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع» با حضور دکتر شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اعضای هیئت‌رئیسه، مسئولان دبیرخانه پزشک خانواده وزارت بهداشت و مدیران اجرایی در سالن کوثر برگزار شد.

به گزارش قلم ایده آل؛در این نشست تخصصی، چالش‌ها و موانع اجرایی برنامه، به‌ویژه در حوزه‌های جذب نیروی انسانی، تأمین فضای فیزیکی پایگاه‌های سلامت و انتصاب جمعیت به مراقبین سلامت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این وبینار، جزئیات عملیاتی برنامه از جمله فرانشیز تعرفه‌های نظام ارجاع (بر اساس نقشه ارجاع و خارج از آن) و همچنین فرآیند ویزیت بیماران در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های سطح دو بررسی و تحلیل شد.یکی از محورهای اصلی این جلسه، بررسی اختصاصی فرآیند اجرای برنامه در شهرستان بندرلنگه با حضور دکتر مرتضی سالمی، رئیس دانشکده غرب هرمزگان بود.

با توجه به سابقه اجرای سه‌ساله این طرح در این منطقه، مقرر شد با بهره‌گیری از تجربیات گذشته، «نسخه ۰۳» برنامه پزشک خانواده از ابتدای تیرماه به صورت رسمی در شهرستان بندرلنگه (به عنوان یکی از ۲۰ شهرستان منتخب کشور) آغاز شده و طی ۶ ماه به مرحله نهایی برسد.

در پایان، دکتر شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ضمن تأکید بر لزوم فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، برای رفع موانع موجود در شهرستان بندرلنگه به‌ویژه در زمینه تأمین نیروی انسانی، تجهیزات و محل اسکان مراقبین سلامت قول مساعد دادند. این نشست با ارائه راهکارهای پیشنهادی برای بهبود فرآیندها و چاره‌اندیشی در خصوص مسائل جاری به کار خود پایان داد.

پایان خبر/
نویسنده
user3
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *