همزمان با ۶۷۸پروژه حوزه سلامت کشور ،27 پروژه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۵۲۷۳ میلیارد ریال نیز بهصورت ویدیو کنفرانس و ارتباط زنده تصویری با حضور دکتر مخبر و دکتر عین الهی در تهران و حضور دکتر فرشیدی معاون بهداشتی وزیر و دکتر جاودان رییس، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در محل دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به بهره برداری رسید.
به گزارش قلم ایده آل؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه این 27 پروژه از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است گفت : از این تعداد پروژه ، ۴ پروژه آموزشی ، ۱۵ پروژه بهداشتی، یک پروژه درمانی، ۲ پروژه اورژانس، دو پروژه معاونت غذا و دارو و یک پروژه دانشجویی است.
دکتر جاودان افزود: همچنین4 پروژه آموزشی شامل افتتاح دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق استان( میناب)، افتتاح دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی غرب استان( بندرلنگه)، افتتاح دانشکده پیراپزشکی بندرعباس و افتتاح مجتمع آموزش عالی سلامت بستک است.
وی از بهره برداری 15 پروژه بهداشتی شامل ۷ خانه بهداشت و ۷ محل زیست پرسنل بهداشت ودرمان در شهرستان های بندرعباس، جاسک، بشاگرد، بندرلنگه و بستک و یک مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت در قشم خبر دادو گفت : مابقی پروژه ها شامل ؛دو پروژه معاونت غذا و دارو شامل یک دستگاه کروماتوگرافی LC-Ms-Ms(اندازه گیری باقیمانده سموم کشاورزی) و یک داروخانه در بستک ،یک پروژه درمانی شامل افتتاح بخش MRI بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم ،یک پروژه دانشجویی شامل افتتاح خوابگاه دانشجویی در بستک ،دو پروژه اورژانس شامل راه اندازی آمبولانس دریایی نگین سلامت هرمز و پایگاه اورژانس جاده ای زیارت پارسیان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تشریح هر یک از این پروژهها گفت: دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی غرب استان هرمزگان به مرکزیت شهرستان بندرلنگه با متراژ ۵۷۰۰ مترمربع با ارزش یک هزار میلیارد ریال در ۵ طبقه است که مجوز پذیرش دانشجو در رشته های فوریت پزشکی و پرستاری را داشته و در رشته فوریت های پزشکی ۲۲ دانشجو و در رشته پرستاری ۳۴ دانشجو پذیرش نموده است.همچنین این دانشگاه مجوز جذب دانشجو در ۲ رشته رادیولوژی و فناوری اطلاعات را نیز کسب نموده است.

دکتر جاودان ابراز کرد: دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق استان هرمزگان به مرکزیت شهرستان میناب به متراژ ۱۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال که در سه رشته تحصیلی، مجوز دریافت تعداد ۴۵ دانشجو را دارد.
وی ادامه داد: دانشکده پیراپزشکی در سه طبقه به متراژ ۳۷۰۰ مترمربع به ارزش ریالی ۹۰۰ میلیارد ریال است که دارای ۹ کلاس درس، دو آزمایشگاه و دو سالن کامپیوتراست ، سه رشته کارشناسی پیوسته وناپیوسته، یک مقطع کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت در این دانشکده تدریس می شود. همچنین رشته های پیوسته کارشناسی شامل فناوری اطلاعات سلامت و تکنولوژی پرتوشناسی و علوم آزمایشگاهی، رشته های ناپیوسته کارشناسی شامل تکنولوژی پرتوشناسی و علوم آزمایشگاهی و رشته ناپیوسته کارشناسی ارشد شامل فناوری اطلاعات سلامت می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود : مجتمع آموزش عالی سلامت بستک به متراژ یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال با ۴۴ دانشجو در سه رشته مبارزه با بیماری ها، بهداشت خانواده و مامایی فعال است.
وی بیان کرد : بخش ام آر آی بیمارستان پیامبر اعظم قشم به متراژ ۴۴۱ متر مربع و ارزش ریالی ۸۵۰ میلیارد ریال که دستگاه ام آری آی یک و نیم تسلا از برند فیلیپس و فری هلیوم است.این بخش جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
دکتر جاودان در خصوص بهره برداری از اولین شناور تولید داخلی ( آمبولانس دریایی نگین سلامت) در مسیر جزیره ابوموسی به بندرعباس گفت : این شناور با ارزش ریالی ۷۵۰ میلیارد ریال ،دارای ۴ تخت بیمار با امکانات ویژه است و ظرفیت انتقال ۱۲ بیمار سرپایی را دارد. این آمبولانس دریایی مجهز به تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله دستگاه شوک، تهویه مصنوعی و امکانات احیای بیمار است.

وی از بهره برداری سرای دانشجویی وابسته به مجتمع آموزش عالی سلامت بستک به متراژ ۱۵۰۰ متر مربع ، ظرفیت ۱۲۰ نفر دانشجو و اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال نیز خبر دادو افزود: دستگاه کروماتوگرافی LC-Ms-Ms اندازهگیری باقیمانده سموم کشاورزی به ارزش ریالی ۲۵۰ میلیارد ریال و داروخانه مرکز خدمات جامع سلامت هنگوئیه بستک به متراژ ۵۰ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و جمعیت تحت پوشش ۶۵۰۰ نفر امروز به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خاتمه با اشاره به اینکه پروژههای یاد شده از جمله پروژههای مهمی است که با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت به بهرهبرداری رسید گفت: در سایه منویات مقام معظم رهبری قطعا در دولت چهاردهم نیز روند توسعه بهداشت و درمان و آموزش در استان هرمزگان کماکان رو به پیشرفت و توسعه خواهد بود.
پایان خبر/