اقتصادی 21 تیر 1404 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۹۶ هزار تن خرما از نخلستان‌های هرمزگان

محمدرضا شیخ‌ زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۱۹۶ هزار تن خرما از سطح ۳۸ هزار هکتار از نخلستان‌های استان هرمزگان برداشت شود.

به گزارش  قلم ایده آل؛  شیخ‌ زاده افزود: بیشترین سطح زیر کشت خرما در استان به شهرستان‌های حاجی‌آباد، میناب و رودان اختصاص دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: برداشت خرما در هرمزگان از نیمه خرداد ماه با برداشت رقم المهتری در شهرستان میناب آغاز شده و تا آبان‌ ماه با برداشت رقم پیارم ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به برنامه‌های بهبود و نوسازی نخیلات نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، عملیات اصلاح و نوسازی ۲ هزار هکتار از نخیلات استان در دست اجراست همچنین، در سال گذشته نیز بیش از یکهزار و ۵۰۰ هکتار از نخیلات استان اصلاح و نوسازی شده بود که این اقدامات با هدف افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت محصول در استان اجرا می شود.

پایان خبر/

نویسنده
user3
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *