آموزش و سلامت 06 تیر 1405 - 3 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پایان رنج سفر بیماران سرطانی در هرمزگان / استقرار تیم فوق تخصصی یوروانکولوژی در بندرعباس

دکتر محمدرضا سلطانی، نخستین فلوشیپ فوق‌تخصصی جراحی سرطان‌های کلیه و مجاری ادراری در استان هرمزگان، از آغاز به کار تیم چندتخصصی (تیم‌ورکینگ) سرطان در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد و تأکید کرد: از این پس، تمام مراحل تشخیص تا درمان بیماران بدون نیاز به خروج از استان انجام می‌شود.

به گزارش قلم ایده آل؛ دکتر محمدرضا سلطانی با بیان اینکه بیماری‌های سرطانی نه‌تنها بیمار، بلکه تمام اعضای خانواده را درگیر چالش‌های روحی و اقتصادی می‌کند، اظهار داشت: تا پیش از این، کمبود زیرساخت‌های فوق‌تخصصی در هرمزگان، بیماران را ناچار به سفرهای پرهزینه و طاقت‌فرسا به کلان‌شهرهایی نظیر تهران و شیراز می‌کرد که فشارهای مضاعفی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌نمود.

استقرار تیم تخصصی و حذف هزینه‌های اضافی درمان

این جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری، با اشاره به پیگیری‌های ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان برای ارتقای سطح خدمات درمانی، تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز، به‌عنوان نخستین یورو-انکولوژیست (جراح سرطان‌های دستگاه ادراری) در استان، این افتخار را دارم که تمامی فرآیندهای درمانی را به صورت صفر تا صد در همین استان به هم‌استانی‌های عزیز ارائه دهم.

دکتر سلطانی با تأکید بر ماهیت تیم‌محور (Team Working) در درمان سرطان، خاطرنشان کرد: درمان سرطان یک کار تک‌نفره نیست. خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، این ساختار با مدیریت منسجم شکل گرفته است. به محض مراجعه بیمار، او وارد یک شبکه حمایتی و درمانی تخصصی شامل همکاران جراح سرطان، متخصصان خون و انکولوژی (هماتوانکولوژی)، رادیوتراپی، پزشکی هسته‌ای و رادیولوژی می‌شود که از تشخیص تا پایان دوره درمان، همراه و مراقب بیمار هستند.

تجهیزات مدرن؛ در دسترس بیماران هرمزگانی

وی همچنین به تجهیزات پیشرفته درمانی و تشخیصی در استان اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین دستاوردها، استقرار دستگاه پت‌اسکن (PET Scan) در استان است که پیش از این تنها در معدود شهرهای بزرگ کشور در دسترس بود. این تکنولوژی پیشرفته، دقت در تشخیص و کیفیت درمان در رشته‌های تخصصی ما را به سطح استانداردهای ملی رسانده است.

دکتر سلطانی در پایان با خطاب قرار دادن مردم هرمزگان تأکید کرد: هدف ما این است که نگرانی خانواده‌ها بابت هزینه‌های سفر و اقامت در سایر استان‌ها برطرف شود. اکنون با همت تیم پزشکی مستقر در استان و امکانات پیشرفته فراهم شده، بیماران عزیز می‌توانند با اطمینان خاطر، تمامی مراحل درمان خود را در همین‌جا و نزد پزشکان استان پیگیری کنند و ان‌شاءالله بتوانیم گامی مؤثر در مسیر سلامت و کاهش مشکلات بیماران برداریم.

پایان خبر/

نویسنده
user3
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *