اجتماعی/فرهنگی 23 تیر 1404 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

اجرای طرح حمایتی «حامی» برای ۲۵ هزار دانش‌آموز ابتدایی هرمزگان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان از اجرای طرح حمایتی «حامی» برای کاهش فقر یادگیری و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی خبر داد.

به گزارش قلم ایده آل؛ به گفته حوریه حاجی زاده، این طرح در تمام مدارس دولتی و غیردولتی استان در حال اجراست و در تابستان امسال، ۲۵ هزار و ۳۰۸ دانش‌آموز در ۱۹۷۶ مدرسه تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند. در این طرح، ۶۲۸۳ نفر شامل معلمان، مدیران و معلمان دانشجو به عنوان حامی، دانش‌آموزان را یاری خواهند کرد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه این دانش‌آموزان در کلاس‌های جبرانی که روزهای دوشنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند، افزود: طرح حامی، حمایتی مستمر از یادگیرندگان است و دانش‌آموزانی که در ارزشیابی نوبت خردادماه در دروس فارسی، علوم و ریاضی نتیجه «نیازمند تلاش بیشتر» یا «قابل قبول» کسب کرده‌اند، به عنوان جامعه هدف در نظر گرفته شده‌اند. این دانش‌آموزان با هدایت مدیران در قالب ساعات جبرانی در مدرسه، تلاش بیشتری خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اهمیت دوره ابتدایی به عنوان دوران یادگیری مهارت‌های سواد پایه و بنیان تحصیلات بعدی، اظهار داشت: اگر دانش‌آموزی این مرحله را با ضعف پشت سر بگذارد، احتمال موفقیت او در مراحل بعدی کاهش می‌یابد. وی افزود: تضمین دسترسی عادلانه به فرصت‌های آموزشی و ایجاد فرصت‌های یادگیری با کیفیت برای همه دانش‌آموزان، از مأموریت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است و این طرح نیز با همین رویکرد در استان تدوین و اجرایی شده است.

حاجی‌زاده معتقد است طرح حامی نقطه شروعی برای پیشرفت یادگیری دانش‌آموزان هرمزگان است و با همت معلمان و مدیران مدارس، افت تحصیلی نسبت به نوبت اول جبران خواهد شد.

وی همچنین اشاره کرد که در طول سال تحصیلی، معلمان ابتدایی برای دانش‌آموزان نیازمند حمایت، کلاس‌های تقویتی و جبرانی برگزار کرده‌اند. در نوبت اول سال تحصیلی، ۶۲ هزار و ۸۳۵ دانش‌آموز در پایه‌های مختلف ابتدایی از این حمایت‌ها بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد، ۷۰۴ نفر به مراکز جامع یادگیری معرفی شده‌اند. این مراکز به رفع اختلالات یادگیری کمک می‌کنند و ۷۱۰ نفر نیز خدمات مشاوره‌ای تخصصی دریافت خواهند کرد.

حاجی‌زاده در پایان با بیان اینکه نقطه قوت این برنامه، کاهش ۵۰ درصدی نیاز دانش‌آموزان به حمایت تحصیلی نسبت به ارزیابی نوبت اول است، ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح، مشکلات یادگیری دانش‌آموزان تا ارزیابی شهریور ماه کاهش یافته و از ترک تحصیل آنان جلوگیری شود.

پایان خبر/

نویسنده
user3
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *